dinsdag 16 november 2010

Ding 10 Social bookmarking en Delicious

Gelijk een eigen Delicious account aangemaakt Via een knop te installeren op de werkbalk van Firefox is het mogelijk om alle bookmarks aan de favorieten toe te voegen. Ware het niet dat door een update van Firefox op het werk ik de meeste bookmarks ben kwijtgeraakt. Vervolgens is het ook mogelijk om via Internet Explorer alle favorieten toe te voegen. Om dat mogelijk te maken moet alleen iets van IE geïnstalleerd worden. Gloeiendegloeiende, installeren is niet mogelijk. Dan maar handmatig wat favorieten toevoegen, dat lukt wel. Dan komt het voor mij oude probleem boven, welke trefwoorden,liefst zo specifiek mogelijk, ga ik toekennen. In eerste instantie wil ik het zo beknopt mogelijk houden maar daarmee maak ik maak ik de favorieten moeilijker vindbaar. Hoe meer tags, hoe beter?
Als bibliotheek kunnen wij klanten doorverwijzen naar relevante of populaire sites. Ook kunnen wij als bibliotheek sites in het zonnetje zetten door er speciale aandacht aan te besteden op de eigen site, op de site van Delicious of waar dan ook.
Ik ga zelf nog verder op Delicious kijken of er leuke tips bij zitten. Mijn verwachting is echter dat ik hier niet veel gebruik van ga maken.

Nog 13 dingetjes te gaan. Ben benieuwd wat de toekomst brengen moge!

1 opmerking:

Hans zei

Ook ik ben zo heel wat bookmarks voor mijn werk kwijtgeraakt.
Voordeel voor Tresoar is ook dat je gebruik van de Tresoar-sites kunt monitoren, aldus Snuf.