vrijdag 17 december 2010

Ding 14 Chatten

Voor Tresoar had ik indertijd uitgezocht wat chatten voor ons (virtuele dienstverlening) kan betekenen. Helaas is hier verder niets (voor zover ik kan overzien) mee gedaan. Bij een bedrijf voor chat-applicaties had ik (al chattend) informatie over chatmogelijkheden + een prijsopgaaf gevraagd. Al na enkele zinnen of regels(wat maken we ervan, cheets?) kwam het verzoek van het bedrijf om telefonisch contact op te nemen. Vond ik toch een zwaktebod.

Om de jeugd te bereiken is chatten een goede mogelijkheid. Er is rechtstreeks contact, ze hoeven geen belkosten te maken en het is een wijze van communiceren die bij die doelgroep wijd verspreid is. Ze kunnen, als alles meezit, meteen antwoord krijgen op hun vragen.

Ook voor doven en slechthorenden is dit bij uitstek een mogelijkheid om live, direct te communiceren met iemand van onze organisatie.

Nadeel is dat er altijd iemand klaar moet zitten om chatvragen te beantwoorden. Bovendien moet duidelijk naar de klant gecommuniceerd dat chats alleen binnen kantoortijden afgehandeld worden.(Tenzij wij de werktijden gaan verruimen)

ICQ ken ik al vanaf het begin, had het al geïnstalleerd op mijn vorige thuiscomputer(de huidige is van 2004) maar uiteindelijk nooit iets mee gedaan. Met wie moest ik waarover gaan chatten? Kon niks bedenken.

Via Hyves heb ik wel gechat met mensen die ook online waren. Dat is dan wel weer aardig.

Ben benieuwd wat ding 15 inhoudt!

1 opmerking:

Hans zei

Misschien dat chatten naar aanleiding van deze cursus nu deel gaat uitmaken van de virtuele dienstverlening?