dinsdag 7 december 2010

Ding 12 microblogging met Twitter

Wat moet ik hier weer over zeggen? Iets of iemand moet wel heel interessant zijn om via Twitter te volgen. Ik kan geen voorbeelden bedenken.
Zojuist lees ik echter op ResearchBuzz: "Seattle police now tweeting stolen car alerts". "We have 36 (Twitter) followers already. How about that?" zegt een politieagent. Daarvoor kan het dus handig zijn, dat die 36 volgers uitkijken naar gestolen auto's.
Zelf heb ik een Twitteraccount geopend en een tweet de wereld in geholpen, maar wie wil dat in godsnaam weten? Ik heb al een follower, een Amerikaan die wapens repareert. Wat moet ik daarmee? Bovendien kan hij mijn Nederlands ofcourse niet lezen.
Voor volgers van Tresoar kan het handig zijn om het laatste nieuws heet van de naald tot zich te nemen. Maar dat kan toch ook via rss-feeds? Ik zie het voordeel niet zo.
Om de aandacht uit Amerika wat te vergroten ga ik aan deze blog een paar termen toevoegen:
bommen, terreur en jihad. Let wel, dit zijn zaken waar ik op tegen ben!

1 opmerking:

Hans zei

Misschien kun je Alexander de Grote volgen?
Dat is waar: Tresoar is ook te volgen via RSS, maar RSS is vooral one way only. Twitter is flexibeler waardoor je kunt reageren en doorsturen (als je een account hebt, tenminste). En je kunt twitteren vanaf je mobiele telefoon. Dat maakt Twitter interessant bijvoorbeeld als razende reporter bij evenementen.
Goed dat je ondanks je bezwaren een twitteraccount hebt geopend!